Prelegenci
Sebastian Anioł


Sebastian Anioł
Branża KEP to nie tylko transport na pierwszej i ostatniej mili, ale to również tysiące samochodów ciężarowych, codziennie poruszających się po naszych drogach. Coraz szersza gama, dostępnych na rynku samochodów dostawczych z napędem elektrycznym, oraz postępujący rozwój infrastruktury ładowania, pozwala na wdrażaniem zeroemisyjnej floty samochodów dostawczych. Zapraszam serdecznie na Kongres MOVE 2023 oraz do wysłuchania dyskusji w panelu „Elektryfikacja ciężkiego transportu drogowego”
Włodzimierz Broda


Włodzimierz Broda
Zapraszam serdecznie na MOVE International Mobility Congress. Przemysł motoryzacyjny w Polsce jest dziś jedną z większych branż. Zmiany związane z elektromobilnością dotyczą wszystkich, jednak w szczególny sposób dotkną automotive. Powoduje to duże zagrożenie dla obecnych, dobrych miejsc pracy. Na kongresie będziemy omawiali jak przejść transformację w sposób optymalny i społecznie sprawiedliwy
Szymon Byliński


Szymon Byliński
Agnieszka Czajka


Agnieszka Czajka
44% Polaków deklaruje chęć posiadania samochodu elektrycznego w przyszłości, a 27 procent nie wyklucza takiej możliwości – mówią wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie OTOMOTO przez Minds&Roses. W podjęciu decyzji o przesiadce do samochodu elektrycznego Polakom pomogłyby odpowiedzi na praktyczne pytania dotyczące użytkowania auta zeroemisyjnego, jednak 76% badanych nie ma ich komu zadać – aż ¾ Polaków nie zna osobiście nikogo, kto jeździ samochodem elektrycznym.
O tym, dlaczego po polskich drogach nie jeździ jeszcze milion samochodów elektrycznych i co musi się wydarzyć, by to się zmieniło opowie Agnieszka Czajka – General Manager OTOMOTO podczas wystąpienia na Kongresie MOVE, w czwartek, 30 marca w Poznaniu.
Bartłomiej Derski


Bartłomiej Derski
Współpracował m.in. z Onetem, Gazetą Wyborczą i Newsweekiem. Od 2012 roku współtworzy opiniotwórczy serwis WysokieNapiecie.pl, poświęcony energetyce i elektromobilności.
Był wielokrotnie nagradzany za swoje artykuły, m.in. nagrodą specjalną kapituły prestiżowego konkursu NBP im. W. Grabskiego dla dziennikarzy ekonomicznych. Jest współautorem książki „Wiek energetyków:, uznanej przez Dziennik Gazetę Prawną za jedną z najlepszych książek ekonomicznych roku.
Jarosław Dybowski


Jarosław Dybowski
Jarosław Dybowski to doświadczony menedżer z ponad 25-letnim stażem na stanowiskach zarządczych w firmach z kapitałem polskim i zagranicznym. Od 1985 roku zawodowo związany z sektorem elektroenergetycznym. Aktywny uczestnik strategicznych procesów rozwojowych polskiej i europejskiej energetyki. Współtworzył i wdrażał strategie wytwarzania, handlu i sprzedaży energii w wielu firmach krajowych i zagranicznych. W PKN ORLEN zajmuje się między innymi strategicznym projektem budowy morskich farm wiatrowych oraz budową elektrowni jądrowych.
Jakub Faryś


Jakub Faryś
Będzie to szczególnie ważne spotkanie przedstawicieli branży motoryzacyjnej, bo odbywające się w dobie transformacji na zeroemisyjną mobilność. Jestem przekonany, że dzięki udziałowi wybitnych ekspertów z Polski i Europy, polityków, samorządowców i przede wszystkim - przedstawicieli branży wszyscy uczestnicy dowiedzą się jakie zmiany czekają nasz sektor, jak należy się do nich przygotować i wreszcie – jak będzie wyglądała motoryzacja i mobilność w bliskiej i dalszej przyszłości. W imieniu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego zapraszam na to wydarzenie wszystkich, którym bliskie są zagadnienia zeroemisyjnej motoryzacji w szerokiej perspektywie m.in. - transportu, produkcji, oprogramowania i użytkowania pojazdów.
Grzegorz Jóźwiak


Grzegorz Jóźwiak
Transformacja energetyczna wymaga przemyślanych decyzji związanych z długoterminową strategią zarówno firm energetycznych, paliwowych, jak również przemysłu motoryzacyjnego. PKN ORLEN adresuje te wyzwania w zaktualizowanej Strategii Grupy ORLEN do 20230 roku. Kongres Move jest niepowtarzalną okazją do międzysektorowych dyskusji nad kształtem przyszłym rozwiązań w zeroemisyjnym transporcie. Zapraszam do obejrzenia dyskusji w panelu „Motoryzacja i energia – Polska i Europa. Trendy i wyzwania do 2035 roku”, w którym mam przyjemność uczestniczyć.
Cezary Kaczmarczyk


Cezary Kaczmarczyk
Szacunek dla Klientów i zrozumienie ich aspiracji, preferencji i różnorodności to fundament wartości Toyoty. Nie oferujemy jednego scenariusza transformacji energetycznej w zakresie mobilności. Proponujemy możliwość wyboru technologii, skali i tempa zmian.
Szymon Kowalski


Szymon Kowalski
„Wydarzenie porusza bardzo aktualne tematy związane z trwającą transformacją energetyczną i polskimi ambicjami, by zrealizować wyznaczone cele klimatyczne. Odnawialne źródła energii pełnią kluczową rolę w zazielenianiu krajowej gospodarki. Przechodzenie firm na zieloną energię to jeden z głównych trendów biznesowych. OZE są dzisiaj odpowiedzią na obecne ubóstwo energetyczne oraz horrendalnie wysokie ceny energii, które stały się realną barierą rozwoju dla biznesu i całego przemysłu. O „zielonej” produkcji w dobie kryzysu porozmawiamy podczas kongresu MOVE.”
Anna Kornecka


Anna Kornecka
Kongres MOVE to wydarzenie jedyne w swoim rodzaju. To szansa na wymianę doświadczeń branży motoryzacyjnej oraz transportowej z sektorem energetycznym i lokalnym samorządem. Kongres będzie stanowił platformę dla łączenia sektorów, o którym dziś tak wiele się mówi w obliczu unijnej polityki neutralności klimatycznej i minimalizacji śladu węglowego. Kluczowi gracze w branży opowiedzą o swoich wyzwaniach i planach jednocześnie konfrontując je z wyzwaniami transformacji energetycznej oraz elektryfikacji transportu. Inwestycje oparte o zieloną energię z OZE to też ogromne wyzwanie dla samorządów i administracji lokalnej. Warto spotkać się przy jednym stole i porozmawiać o przyszłości na Kongresie MOVE.
Grzegorz Kujawa


Grzegorz Kujawa
Odpowiedzialny za realizację projektów w zakresie innowacyjności i elektromobilności w regionie CEE na rzecz producentów pojazdów, komponentów HVAC dla branży motoryzacyjnej, a aktualnie producenta kompleksowych rozwiązań z zakresu infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Specjalizuje się w tematyce pojazdów użytkowych oraz rozwiązań flotowych. Absolwent poznańskiego UAM. Entuzjasta elektromobilności w życiu codziennym.
Paweł Kurtasz


Paweł Kurtasz
Przed nami wiele wyzwań, zarówno tych związanych z sektorem energetycznym i motoryzacyjnym, jak również z polityką klimatyczną czy bezpieczeństwa. Kongres MOVE jest zaś idealną okazją do dyskusji o tym jak tym trudnościom sprostać. Podczas licznych paneli będziemy rozmawiać m.in. o tym jak tworzyć warunki dla przyjaznej środowisku produkcji pojazdów i części, możliwościach wsparcia polskiej gospodarki w zmianie mixu energetycznego czy o tym, jak dostosować się do wymogów regulacyjnych z zakresu polityki klimatycznej.
Paweł Kurzawa


Paweł Kurzawa
„Postrzegamy Kongres MOVE jako doskonałą platformę do dialogu oraz wymiany wiedzy i doświadczeń w zakresie elektryfikacji ciężkiego transportu w Polsce. Jako branża musimy mówić jednym głosem i podjąć natychmiastowe działania, aby wesprzeć polskich przewoźników w procesie transformacji”.
Krzysztof Kwaśny


Krzysztof Kwaśny
Z wykształcenia prawnik, związany z przemysłem motoryzacyjnym od 1997 roku. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe na różnych stanowiskach kierowniczych w działach Kontroli Produkcji, Logistyki i Zasobów Ludzkich. Ma doświadczenie w tworzeniu systemów i polityk HR od fazy greenfield do dojrzałej organizacji a także w optymalizacji łańcucha dostaw komponentów motoryzacyjnych zgodnie z Systemem Produkcyjnym Toyoty. Obecnie odpowiedzialny za obszary Kontroli Produkcji, Logistyki, HR i Administracji dla operacji Toyoty w Polsce.
Michał Luberadzki


Michał Luberadzki
Doświadczony manager z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu spółkami, sprzedaży, obsłudze posprzedażowej i marketingu. W trakcie swojej kariery zawodowej specjalizował się w rozwoju biznesu w branży motoryzacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem rynków rozwijających się.
Pracował dla wielu marek motoryzacyjnych m.in. Ford, Mercedes-Benz, MAN, Alexander Dennis w Polsce i Azji Południowo – wschodniej, zajmując się sprzedażą i serwisem-. Od 2016 roku był związany z jednym z pierwszych producentów elektrycznych pojazdów ciężarowych w Europie - firmą Framo. Dostarczał pierwsze samochody elektryczne do Singapuru. W 2019 roku zorganizował pierwszy w historii polskiej motoryzacji pokaz 18-tonowej elektrycznej ciężarówki.
Od września 2022 roku związany ze spółkę Ekoenergetyka-Polska S.A., zajmując się rozwojem rynku e-truckowego. Posiada unikalne doświadczenie w zarządzaniu wielokulturowym zarówno w Europie Wschodniej i Środkowej, jak i w Azji Południowo-Wschodniej. Wychował się w Niemczech, mówi biegle po niemiecku i angielsku.
Jacek Mizak


Jacek Mizak
Przez ponad 20 lat zdobywał doświadczenie w Ministerstwie Środowiska i Ministerstwie Gospodarki, koordynując działania m.in. w zakresie polityki klimatyczno-energetycznej. Przez wiele lat uczestniczył w negocjacjach na forum Ramowej konwencji NZ ws. zmian klimatu (UNFCCC) oraz w grupach roboczych Rady UE.
Maciej Nietopiel


Maciej Nietopiel
Sektor energetyczny niesamowicie się zmienił na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, od czasu gdy zaczynałem w nim pracę. Energetyka to pierwszy sektor gospodarki, który z całą mocą odczuł konieczność zmian i przystosowania się do realiów gospodarki nisko/zeroemisyjnej. Te same wyzwania stoją przed innymi sektorami: transport, rolnictwo, budownictwo itd. Wszędzie potrzebujemy czystej energii. Synergie jakie się dziś rodzą między energetyką a transportem dają ogromne możliwości. Przykładem może być projekt NesoBus – autobusu wodorowego, rozwijany wspólnie przez Grupę ZE PAK i Polsat Plus
Piotr Olbryś


Piotr Olbryś
„Nie tylko automatyzacja i robotyzacja ale i przejście do elektromobilności mogą powodować utratę tysięcy miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym. Jak zabezpieczyć pracowników, jak przystosować ich do nowej rzeczywistości, jak przekwalifikować do spełnienia nowych wymogów, jak tworzyć miejsca pracy w oparciu o nowe kompetencje? Jako przedstawiciele pracowników musimy szukać wspólnie z pracodawcami i przedstawicielami rządów odpowiedzi. Od 2010 roku pełnię funkcję przewodniczącego reprezentacji pracowników największej organizacji związkowej w Polskim przemyśle, NSZZ Solidarność”, także jako członek Światowej i Europejskiej Rady Zakładowej Koncernu Volkswagen i Rady Beirat Volkswagen Samochody Użytkowe chętnie podzielę się swoim doświadczeniem. Cieszę się na dyskusje i próbę odpowiedzi na postawione powyżej pytania.”
Agnieszka Olenderek


Agnieszka Olenderek
Michał Olszewski


Michał Olszewski
Warszawa stawia na neutralność emisyjną! Pracujemy nad rozwiązaniami, które pozytywnie wpłyną na środowisko, to między innymi strefy czystego transportu czy wymiana taboru na niskoemisyjny. Udział w MOVE będzie niepowtarzalną okazją do zapoznania się z nadchodzącymi zmianami i wyzwaniami, które stoją przed samorządami i przedsiębiorcami. Zapraszam do udziału!
Marek Popiołek


Marek Popiołek
Maciej Przybylski


Maciej Przybylski
Wojciech Rowiński


Wojciech Rowiński
"Zastanawiając się nad przyszłością transportu w Polsce musimy pamiętać, że funkcjonuje on w ekosystemie połączeń między różnymi sektorami gospodarki. Dlatego tego typu spotkania, jak Kongres MOVE, są niezwykle istotne dla umożliwienia rozmowy o naszej wspólnej odpowiedzialności za jego kształt. To dobra platforma do wielostronnej dyskusji o konkurencyjności polskiej gospodarki oraz do wypracowana wspólnych rozwiązań dla jej utrzymania z przedstawicielami kluczowych branż mających wpływ na polskie PKB. „
Paweł Sienicki


Paweł Sienicki
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, z Hilti związany od 2005 roku gdzie zdobywał doświadczenia w obszarach marketingu, finansów, a od 2012 roku odpowiedzialny jest za strategiczne procesy biznesowe i zakupowe w tym flotę samochodową. Lider z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w zakresie transformacji biznesowej i zarządzania zmianą, otwarty na nowości i poszukujący innowacyjnych rozwiązań. Od ponad dekady popularyzuje i wdraża zasady odpowiedzialnego biznesu czynnie wykorzystując je w codziennej pracy. W 2013 roku z sukcesem wdrożył w Hilti Poland strategię zmiany modelu flotowego z własnych samochodów na rozwiązania CFM. Od 2020 roku współtworzy strategię zrównoważonego rozwoju w obszarze redukcji CO2 w tym elektryfikacji floty w Hilti Poland.
Grzegorz Sobański


Grzegorz Sobański
Transformacja energetyczna będzie wyzwaniem dla całej branży transportowej w nadchodzącej dekadzie. Firmy, które mają ambicję pozostać w globalnym łańcuchu dostaw będą musiały dokonać ambitnych inwestycji i zacząć oferować transport nisko lub zeroemisyjny. Aby pozostać konkurencyjnym na rynku trzeba się do tego przygotować. Budowa kompetencji własnych organizacji oraz inwestycja w infrastrukturę to proces rozłożony na najbliższe lata. Warto dyskutować jak zaprojektować swoje indywidualne ścieżki dojścia do wyznaczonych celów redukcji emisyjności. Kongres Move jest idealną platformą do wymiany swoich doświadczeń związanych z transformacją.
Sven Stein


Sven Stein
Jako Grupa Volkswagen wnosimy swój wkład w konsekwentną elektryfikację naszej floty modelowej. Obecnie ważne jest, aby cele polityczne były poparte odpowiednimi środkami politycznymi we wszystkich państwach członkowskich. W Polsce to przede wszystkim dużo szybsza rozbudowa infrastruktury ładowania i przyspieszona transformacja energetyczna. Podczas Kongresu MOVE będziemy rozmawiać o wyzwaniach i szansach dla Polski na drodze do bezemisyjnej mobilności. Zdecydowanie warto dołączyć do dyskusji.
Tomasz Szpikowski


Tomasz Szpikowski
Jak wygląda technologia aut przyszłości? O jakich trendach w motoryzacji będziemy mówić w najbliższych latach? Jak obecnie przedstawia się obszar badań i rozwoju w sektorze automotive? Jakie stoją przed nim wyzwania? Między innymi o tych zagadnieniach opowiem podczas Kongresu MOVE, bazując na doświadczeniach współpracy z globalnymi leaderami Automotive, specjalizującymi się w rozwiązaniach R&D. Zapraszam do rozmowy o tym, w którą stronę podążą firmy kreujące przyszłość sektora samochodowego.
Emilia Szymaniuk


Emilia Szymaniuk
Symbioza między sektorem energetycznym a motoryzacyjnym w wyniku transformacji energetycznej stale się umacnia i aby mogła funkcjonować z korzyścią dla wszystkich uczestniczących w niej organizmów konieczna jest adaptacja środowiska, w którym występuje. Przykładem są miasta, które stanęły przed wyzwaniem przystosowania się do obsługi pojazdów elektrycznych w tym w szczególności zapewnienia dostępu do infrastruktury umożliwiającej ich ładowanie. Czy wywiązały się z zadania, na jakim są etapie i czy istnieją sposoby na usprawnienie tego procesu? O tym porozmawiamy na tegorocznej edycji Kongresu MOVE, na który w imieniu własnym i organizatorów serdecznie zapraszam
Emil Świerczyński


Emil Świerczyński
Podczas dyskusji zaprezentuję finansowe zaangażowanie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w rozwój elektryfikacji mobilności w Polsce. Nasz wkład we wsparcie dofinansowania elektromobilności dotyczy bardzo szerokiej grupy odbiorców: począwszy od indywidualnych właścicieli pojazdów przez flotę samochodową firm po samorządy i parki narodowe. Wspieramy zakup elektrycznych samochodów osobowych, dostawczych, skuterów, a także rozwój miejskiego taboru autobusów elektrycznych i wodorowych. Mamy w ofercie programy dedykowane infrastrukturze ładowania pojazdów elektrycznych, stacjom tankowania wodoru, a nawet sieci elektroenergetycznych, które umożliwiają rozwój stacji ładowania. Pomoc finansowa NFOŚiGW ma różnorodny charakter i elastyczną formę, czego przykładem jest podwyższone dofinansowanie dla posiadaczy karty dużej rodziny czy wprowadzenie ścieżki leasingowej we współpracy z bankiem BOŚ. Nasze programy modyfikujemy i rozwijamy, starając się sprostać wymaganiom zmieniającej się rzeczywistości, kładąc nacisk na realizację naszego nadrzędnego celu - ochrony środowiska.
Tomasz Tonder


Tomasz Tonder
Branża motoryzacyjna przechodzi głęboką transformację, w ciągu najbliższych 5 lat zmieni się bardziej aniżeli zmieniła się w ciągu ostatnich 50. Samochody pozbawione są swoich negatywnych atrybutów, dzięki cyfryzacji i automatyzacji stają się jeszcze bezpieczniejsze, dzięki elektryfikacji nie emitują szkodliwych spalin. Największa marka samochodów w Europie – Volkswagen planuje osiągnąć 80-procentowy udział aut elektrycznych w sprzedaży na naszym kontynencie do 2030 roku. W 2033 roku marka planuje całkowite zakończenie oferowania aut spalinowych w Europie. Co ta zmiana oznacza dla Polski? Polska jest dziś bardzo istotnym, piątym największym rynkiem pod względem rejestracji nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej. Jednocześnie jest też 5 najgorszym krajem we wspólnocie pod względem rozwoju infrastruktury ładowania, biorąc pod uwagę wskaźnik ilości punktów na 100 km dróg. O tym jak utrzymać silną pozycję Polski na motoryzacyjnym rynku w Europie, jak wykorzystać potencjał zmieniającej się motoryzacji dla środowiska, społeczeństwa i gospodarki będziemy rozmawiać podczas kongresu MOVE.
Klaus Wallenstein


Klaus Wallenstein
Aby osiągnąć cele dekarbonizacji w Europie, my jako producent musimy działać (we have to MOVE), lecz nie możemy tego zrobić sami! Wspólnie, połączmy siły i działajmy razem. Jestem zaszczycony, że mogę być częścią tego kongresu i już czekam na jego oficjalne rozpoczęcie!
Michał Wekiera


Michał Wekiera
Kongres MOVE to doskonała okazja, żeby porozmawiać z kluczowymi graczami o przyszłości transportu nie tylko indywidualnego ale także profesjonalnego, w kontekście zeroemisyjnej mobilności i zapewnienia odpowiedniej dostępności do infrastruktury paliw alternatywnych. Stawka w tej dyskusji jest wysoka bo wraz z tą zmianą będzie się zmieniał krajobraz w obszarze produkcji pojazdów, części i komponentów. W tej sytuacji bardzo ważne staje się utrzymanie obecnej produkcji w Polsce ale i ściągnięcie nowych inwestorów, i o tym będziemy rozmawiać na MOVE.
Jakub Wiech


Jakub Wiech
Prawnik, dziennikarz i publicysta, zastępca redaktora naczelnego serwisu Energetyka24. Laureat nagrody Studencki Nobel w kategorii Dziennikarstwo i Literatura, nagrody w konkursie Platynowe Megawaty za najlepszą publikację o rynku energii elektrycznej oraz nagrody Dobry Dziennikarz 2021. Nominowany w konkursie MediaTory oraz do nagrody Grand Press w kategorii Dziennikarstwo Specjalistyczne. Stypendysta James S. Denton Transatlantic Fellowship. Autor książek „Energiewende. Nowe niemieckie imperium” oraz „Globalne ocieplenie. Podręcznik dla Zielonej Prawicy
Bernard Wieruszewski


Bernard Wieruszewski
Przemysł pojazdów użytkowych, jak również sektor transportowy, znajdują się w największej fazie transformacji w swojej historii. Firma MAN aktywnie uczestniczy w kształtowaniu tej fazy: Z jasną strategią przejścia z technologii napędowej na pojazdy z napędem elektrycznym. A dzięki silnemu, oficjalnemu zakotwiczeniu tematu zrównoważonego rozwoju w strategii korporacyjnej, ścieżka ta przyjmuje tylko jeden kierunek. Czas na MOVE.
Maciej Zwiewka


Maciej Zwiewka
W VW Bank Polska odpowiadał za rozwój programu finansowania samochodów używanych i leasingu pracowniczego dla spółek Grupy VW w Polsce. Od 2012 roku jako Brand Manager w Volkswagen Leasing rozwijał produkty finansowe dedykowane klientom flotowym i tworzył strategie sprzedaży. Współautor VWFS Fleet Managenment Academy. Od 2018 roku zarządza sprzedażą flotową
w Volkswagen Financial Services Poland, ma doświadczenie w zarządzaniu zespołami sprzedaży
i uczestniczy w strategicznych projektach VW Leasing i Volkswagen Group w Polsce